‘Als ik moet zingen als anderen, kan ik net zo goed mijn mond houden.’
- Billie Holiday, Amerikaanse jazz zangeres

Perfectie-pitstop: individuele online sessies

Bij Suzanne is ‘goed’ zelden ‘goed genoeg’. Ze werkt zich een ongezonde slag in de perfecte rondte, omdat ze méér dan het beste van zichzelf moet geven. Dit  streven naar perfectie geeft haar steeds meer stress. Ze kan ze zich nooit echt ontspannen.

Herken je deze last van hoge eisen? Dan is een Perfectie-pitstop misschien wel wat voor jou!

Eén of meerdere sessie(s) van 70 minuten, zodat je er weer met de volle 70% tegenaan kunt.

Perfectiestress

Sommige mensen noemen de last van hoge eisen perfectionisme. Wij noemen het liever perfectiestress. Want het gaat over de stress die ontstaat door je hoge eisen.

Perfectiestress is uitputtend en niet vol te houden. Als een opgevoerde motor die de auto altijd te hard laat rijden en daardoor uit de bocht vliegt. Bovendien gaat perfectiestress ten koste van andere dingen die echt belangrijk voor je zijn, zoals je familie of vrienden.

In de Perfectie-pitstop ‘verwisselen we je banden’ met methoden en technieken uit ACT.

Wat is ACT?

ACT staat voor: Acceptance and Commitment Therapy. Dit is een vrij nieuwe en krachtige evidence based methode die direct resultaat oplevert. Het bestaat uit een effectieve mix van technieken uit westerse en oosterse psychologie.

Het doel van ACT is psychologische flexibiliteit. Dit betekent dat je meer opties hebt om te kunnen dealen met lastige omstandigheden, moeilijke gedachten en onaangename gevoelens.

Acceptance and Commitment Training

Wij gebruiken ACT niet als therapievorm, maar als personal training.

We besteden geen aandacht aan jouw geschiedenis en de analyse van problemen. We praten wel over wat er nu speelt en doen toekomstgerichte oefeningen die je helpen om anders om te gaan met de worstelingen van perfectiestress. Zoals bijvoorbeeld de lat in jouw leven verlagen en je daar ok bij te voelen.

De Perfectie-pitstop is een moment om los te komen van je dagelijkse ratrace. Waarmee je zowel op je werk als in je privé vrijer, losser en veerkrachtiger kunt zijn in situaties die je perfectiestress opleveren.

Wat leer je?

  • Zelfkritische en -dwingende gedachten ontwapenen.
  • Ruimte maken voor lastige gevoelens zoals de angst om niet goed genoeg te zijn.
  • Met mildheid en compassie kijken naar de dingen die nog niet meteen lukken.
  • Durven doen wat echt belangrijk voor je is.
  • “Door de speelse aanpak met humor voelde ik mij snel op mijn gemak en durfde ik mezelf open te stellen voor lastige gevoelens. Remko leerde mij anders te kijken naar mijn kritische gedachten, waardoor ik deze minder als waarheid ging zien en er nu van een afstand naar kan kijken.”