‘Als ik moet zingen als anderen, kan ik net zo goed mijn mond houden.’
- Billie Holiday, Amerikaanse jazz zangeres

Perfectie-pitstop: online privétraining

Bij Suzanne is ‘goed’ zelden ‘goed genoeg’. Ze werkt zich een ongezonde slag in de perfecte rondte, omdat ze altijd méér dan het beste van zichzelf moet geven. Ze is heel kritisch op zichzelf en vaak bang om fouten te maken in haar werk. Dit geeft haar steeds meer stress, perfectiestress. Ze kan zich nooit echt ontspannen.

Herken je dit? Dan is een Perfectie-pitstop misschien wel wat voor jou!

Eén of meerdere individuele trainingssessie(s) van 70 minuten, zodat je er weer met de volle 70% tegenaan kunt.

Perfectiestress

Wij noemen de niet-effectieve kant van perfectionisme liever perfectiestress. De stress die ontstaat door het ongezond streven naar perfectie.

Perfectiestress is uitputtend en niet vol te houden. Als een opgevoerde motor die de auto altijd te hard laat rijden en daardoor uit de bocht vliegt. Bovendien gaat perfectiestress ten koste van dingen die echt belangrijk voor je zijn, zoals bijvoorbeeld het durven geven van je mening of meer plezier maken op je werk.

In de Perfectie-pitstop ‘verwisselen we je banden’ met methoden en technieken uit ACT.

Wat is ACT?

ACT staat voor: Acceptance and Commitment Therapy. Dit is een vrij nieuwe en krachtige evidence based methode die direct resultaat oplevert. Het bestaat uit een effectieve mix van technieken uit westerse en oosterse psychologie.

Het doel van ACT is psychologische flexibiliteit. Dit betekent dat je meer opties hebt om te kunnen dealen met lastige omstandigheden, moeilijke gedachten en onaangename gevoelens die je perfectiestress opleveren. Zodat er ruimte ontstaat om te durven doen wat echt belangrijk voor je is.

Acceptance and Commitment Training

Wij gebruiken ACT niet als therapievorm, maar als trainingsmethode.

We besteden geen aandacht aan jouw geschiedenis en de inhoudelijke analyse van problemen. We praten wel over wat er nu speelt en doen toekomstgerichte oefeningen die je helpen om anders om te gaan met de worstelingen van perfectiestress. Zoals bijvoorbeeld de lat op je werk durven verlagen zodat je een betere werk/privébalans ontwikkelt.

De Perfectie-pitstop is een moment om los te komen van je dagelijkse ratrace. Waarmee je losser en veerkrachtiger kunt zijn in situaties die je perfectiestress opleveren.

Wat leer je?

  • Zelfkritische gedachten ontwapenen.
  • Ruimte maken voor lastige gevoelens zoals de angst om niet goed genoeg te zijn.
  • Met mildheid en compassie kijken naar de dingen die nog niet meteen lukken.
  • Durven doen wat echt belangrijk voor je is.
  • “Door de speelse aanpak met humor voelde ik mij snel op mijn gemak en durfde ik mezelf open te stellen voor lastige gevoelens. Remko leerde mij anders te kijken naar mijn kritische gedachten, waardoor ik deze minder als waarheid ging zien en er nu van een afstand naar kan kijken.”

    “De perfectie-pitstop is een fantastische manier om steeds beter te falen. De training door Remko is energiegevend, pragmatisch en onderbouwd. Na een paar pitstops werk ik met humor en goede zin aan mijn perfectiestress, in plaats van er alleen maar aan te lijden. Een aanrader.”
    Ilse CrooyHoofd Bedrijfsvoering. SodM.