'Want het is niet in de overwinning
maar in de verloren veldslagen
dat we echt leren wie we zijn,
en waar we de verkeerde weg insloegen.'
- José Ovejero

Teamcoaching (langer traject)

Mensen die samenwerken maken samen fouten. Niet alleen inhoudelijk, maar ook onderling.

Er kan van alles mis gaan in de groepsdynamiek van teams. Denk bijvoorbeeld aan een gebrek aan vertrouwen, slepende conficten en weinig onderlinge betrokkenheid. Of teamleden die hun verantwoordelijkheid niet nemen en resultaten die daardoor achterblijven.

In plaats van falende groepsprocessen onder het tapijt te schuiven, ze af te doen als onwenselijk, gebruiken wij ze als nuttige signalen waar het team van kan leren en groeien.

Faalkundige teamcaching is grensverleggend, dynamisch en verdiepend.

Het is geïnspireerd op verschillende methoden en technieken zoals: Toegepaste Improvisatie, Appreciative Inquiry, Lencioni, Storytelling, en de IPG-methode: de Integrale Procesbegeleiding van Groepen.

Iedere faalkundige teamcoaching start met een scherpe analyse. Om goed te kunnen bepalen wat er in de samenwerking gebeurt en wat er kan verbeteren, is het nodig dat je met elkaar snapt op welk niveau het proces zich afspeelt. Daarvoor gebruiken we deze vier niveau’s van samenwerking: KIJK EENS ONDER DE TAFEL MET HET TEAM

Bureau Jeugdzorg Utrecht, team Aanmelding:
‘Er werd met humoristische oefeningen een veilige en losse sfeer gecreeerd. Met het Teamkompas werden de pijnpunten naar boven gehaald en besproken. Een knappe opbouw met veel resultaat voor ons team!’

ROC Midden NL, Marij van Puijenbroek, Manager Personeelsontwikkeling:
‘Ik heb de combinatie van speelsheid en persoonlijke diepgang erg gewaardeerd. Er was een prettige, respectvolle manier van begeleiden die ook stevig was.’

NVZ, Tjitte Alkema, manager kwaliteit en arbeid:
‘Remko weet op een ontwapenende wijze contact te maken met de groep waarmee hij werkt waardoor het benoemen van de zaken die je normaal gesproken liever niet zou melden bijna vanzelfsprekend op gang komt. Voor het proces om te kunnen leren van dingen die niet goed zijn gegaan is het heel belangrijk die luchtig te benaderen. Daar heeft hij een absoluut talent voor.’